неделя, 11 май 2008 г.

Как да прогоните клиент

Започнах работа като счетоводител и тъй като нямах трудов стаж, трябваше да си избера фонд за допълнително задължително пенсионно осигуряване.
Работното време не ми позволяваше да отида в офиса на съответния пенсионен фонд.
Избрах си един от около двайсетте и започнах да търся начин да си подам документи онлайн.
След час вече открих как да се регистрирам във фонда, който си бях избрал.
Последвах препратка от онлайн изданието на вестник Капитал и се озовах в
fincity.bg ( не заслужават активен линк ).
Попълних си формичката и зачаках да ми се обадят.
О, чудо...
След обяд ми звънна GSM-ма.
Някаква разсеяна служителка започна да ме разпитва за кредита, за който съм кандидатствал.
Любезно и казах, че кандидатсвам за ДЗПО.
Разказа ми набърза, че била много заета и се объркала, и най-важното за мен, че ще придвижат документите ми.
Помислих си чудесно.
Приключихме разговора и зачаках да подпишем договора.
Чаках, чаках...
Минаха два месеца, а никой не се обади.
Тъй като има срок до 3 месеца след започване на работа да се направи регистрация реших аз да ги потърся.
Написах писмо до директора им по маркетинг и подажби.
И пак...
Чаках, чаках...
Никакъв отговор...
Реших да звънна на телефона им.
Свързах се с някакъв господин, който ме увери, че в най-скоро време ще се свържат с мен от пенсионното дружество.
И пак...
Чаках, чаках...
Никакво обаждане...
На края им бих шута и си пуснах документите във друга фирма.
Замислям се, дали да не пусна оплакване в Комисията за защита на потребителите?
Още същия ден ми се обадиха от новото дружество, а на другия ден дойде техен представител в компанията, в която аз работя и подписахме договор.
Ако искате Вашият онлайн бизнес да привлича повече клиенти:
-спазвайте обещанията си
-изпълнявайте на време поръчките
-отговаряйте на запитванията на клиентите си.
Ако искате Вашият онлайн бизнес да пропадне правете точно обратното на тези препоръки.
А според Вас дали ще потърся отново fincity.bg ?

3 коментара:

kenkal каза...

Така им се пада. Хем гледат лесното, хем, ако може да не се мръднат - само клиентът да търчи насам-натам.

Имаше едно време идея да се направят стикери "Тук обслужват лошо" и недоволните клиенти да ги лепят на витрините на магазини и т.н.
Предлагам поне виртуално да направим нещо подобно - "Виртуална книга за оплаквания и похвали"

buntaka каза...

Хората са казали че човешката злоба няма край, а това за нас българите е вярно на 100%. Нека и аз ви кажа - аз съм изключително доволен от тях, а ето и моята история: пуснах заявка за кредит ей така супер случайно и още в рамките на същия ден едно супер любезно момиче ми се обади и ми обясни всичко което ме итересуваше за кредита. Предложи ми да си подам документите онлайн и ме увери че това няма да ми струва
и стотинка. И така аз докато си стоях с офиса на следващия ден ми се обадиха - пак от Финсити и ми
казаха че съм одобрен за исканата сума и да изчакам обаждане от страна на банката за да ме поканят да си взема парите. И ако това не е обслужване -аз незнам какво е. Мога само да кажа че от самата банка ми се обадиха чак след 5 дена и ми казаха да отида в клона за парите и ако не бяха от Финсити да ме известят рано рано че съм одобрен и аз щях да реша че не стават. Истината обаче е че те са само посредник и в зависимост какво са се разбрали със съответните институции, забавянето идва от институциите, а не от
Финсити. Успех и дано винаги вървите напред.

sorobon каза...

Съгласен съм с теб, че те са посредници и нещата независят изцяло от тях.
Проблема е, че аз като ползвам тяхната услуга е необходимо да получа информация от тях.
И тъй като съм в тази професионална сфера бих искал да ти кажа комисионната, която са взели, че са те свързали с банката е доста по-голяма от тази, която щяха да вземат в моя случай.А и поради тази причина служителката им най-вероятно реши, че кандидатствам за кредит.